Falsk krupp

Gårdagen slutade inte allt för roligt!
Emma hämtade upp mig då jag efter många om och med gått ut och dansat lite.
Hon berättade att William lät jättekonstig och otäck,
jamen så lät han igår natt också, jag tror att de har med förkylningen att göra sa jag
och trodde att han bara lät så när han hostade och grät som natten innan.
Kommer hem, Anna står med William i famnen och tröstar honom.
Det bara rasslar när han andas, de lät som han vilken minut som helst skulle sluta andas.
Jag får panik, gråter och ringer rådgivningen
som ber mig lugna mig och berätta vad de är som hänt.
Jag säger att min son knappt kan andas och jag inte vet vad jag ska göra,
sätter luren vid hans mun så hon får lyssna.
Hon ber oss komma in till akuten Fort (!), frågar om vi vill ha ambulans 
och säger han att förmodligen har krupp,
vi ska ha kallt i bilen och jag ska försöka sprida mitt lugn till honom
(hur lätt nu de är en sånhär gång).
Ringer till Marcus som precis har kommit med bussen från gävle,
hämtar upp honom vid rödlyserna och åker in till akuten (Emma & Anna körde oss).
Jag var SÅ RÄDD, så rädd att han skulle sluta andas, va skulle jag göra då?
Men jumer tiden gick ju lättare fick han att andas.
Inne på akuten kunde dom konstatera att han fått falsk krupp
som är en infektion i luftstrupen som gör att slemhinnan svullnar strax nedanför stämbanden
det gör att det blir så trångt att luften får svårt att passera
och barnet drabbas av andnöd, heshet och hosta.
Han fick andas in och "dricka" kortison och ca 15 min efter de fick vi åka hem.
Han somnade gott i bilen och vi kom hem runt o5.oo.
Förstår ni hur hemskt det känns att det ska hända just en sån gång som vi hade barnvakt
och både jag och Marcus hade druckit?
Jag kände mig som världens sämsta mamma när vi kom in på akuten och "stank sprit" ;( 
Men . . . Hur skulle vi kunna veta?
William mår iaf bra nu!
Han har snorig och lite hes men han mår bra, tack och lov!!!!!

William! Inga ord kan beskriva min kärlek till dig!



Jag är supertrött efter totalt max 3,5 timmars sömn
så de blir inge roligare än såhär idag.

Marcus har åkt och jobbat natt
så nu ska jag faktiskt unna mig lite popcorn och ostkrokar
så ska jag lägga mig på soffan vid brasan och mysa lite med Gordon :)

Nattinatti


Kommentarer
Postat av: Sofie

Men usch o fy va hemskt. Förstår att ni måste ha varit jätteoroliga, men va skönt att allt är bra nu igen.

2009-12-06 @ 22:34:09
URL: http://sofiekarolina.blogg.se/
Postat av: Malin

Men gud! Förstår din panik! Syster har samma problem med minstingen, han har åkt på grym allergi och måste vårdas 14 dagar för minsta lilla förkylning. Han får oxå kortison och inhalering. Men vad skönt att det slutade bra! Och hoppas ni slipper det igen! Kraaaam på er alla!

2009-12-06 @ 22:57:33
URL: http://malinklein.blogg.se/
Postat av: - Desiree, shoppingbegär & inredningstankar ♥

Men fy sjutton vad hemskt ! Läste först och sedan var jag tvungen att lästa det för andreas också, gud vad vi tycker synd om er ! TYPISKT att det ska komma just när man går ut dessutom - nu när man knappt gör det nå mer , man är ju hemma 24 / 7 hela veckorna annars. Stackars william :( tur att allt är bra nu iallafall !



Från det ena till det ska du och william till Elin & Mirabelle imorgon på advensfikat ? kramis

2009-12-06 @ 23:16:42
URL: http://desireej.blogg.se/
Postat av: Fia

Fy vad otäckt =( Vad skönt att allt slutade bra. Och hoppas verkligen inte att det händer igen. Och må inte dåligt över att ni hade druckit.



Kram Kram



2009-12-07 @ 03:14:59
URL: http://fiaf86.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0