26 fulla veckor (inne i v 27)

Nu är bebisen lite drygt 35 cm lång från topp till tå och väger strax över 750 gram. Ögonen kommer att börja öppnas kring den här tiden och mot slutet av sjunde månaden kommer reaktionerna på ljud att mogna, eftersom hörselnerverna är mer utvecklade då. Bebisen fortsätter att ta små "andetag" som träning inför livet utanför, även om den än så länge andas fostervatten istället för luft.

fetal development at 26 weeks
Nu växer bebisen snabbt och hjärnan utvecklas i intensiv takt. Detta gör att ditt näringsintag är viktigt. Fortsätt äta en välbalanserad kost med mycket grönsaker och fullkornspordukter. Fiberrik mat, som fullkornsprodukter, linser och råris innehåller mycket B-vitaminer och hjälper till att förebygga förstoppning.

Din föräldragrupp kommer förmodligen att börja om ett par veckor (om den inte redan börjat). Träffarna ger information om förlossningen och början av föräldraskapet och om ni kan delta båda två, är det allra bäst. Att vara välinformerad gör resan lättare.









Tänk va stor den lille börjar bli därinne :)
Trots det tycker jag inte att magen blir nå större,
tycker att den har stått still i ca 2 veckor nu!
Kanske att den har ändrat form, men inte blivit större, de kommer väl :)
Därimot visar vågen +6 kilo nu, iaf igår morse.
Så där tycker jag att det ökar sakta men säkert hela tiden, men de hör ju till :)
sen kanske jag inte äter sådär jätte nyttigt, men man måste ju få unna sig :P

Tänkte beställa en massa kläder från Ellos till den lille idag faktiskt.
Fanns hur mkt sött som helst där!
Men hälften av de jag vela beställa fanns inte stod det när jag väl kom till kassan,
så då struntade jag i att beställa, men beställde Faaktiskt en bilbarnstol!
Vi ska ju trots allt ha bil (och körkort :P ) innan den lille kikar ut, *PIK PIK*!
Trodde iinte att jag skulle köpa en bilbarnstol från internet och absolut inte från ellos,
men den hade fått jättebra betyg av folk som har köpt den
och det var riktigt bra pris på den! 
Och om vi nu absolut inte skulle vilja ha den när vi får den
så är de väl bara att skicka tillbaka den isf :)


Det blev många inlägg såhär på raken, va tvungen att ta igen mig lite :P
NU ska jag ta med mig G till sängen och mysa  :)
Sov gott!

Kommentarer
Postat av: blondstar

ja, verkligen, så de blir skoj när alla bebisar är ute sen :) jaha, jag jobbar bara extra som personlig assistent, bor i lägenhet i hantverkarbacken med sambon :) flyttar till en 3a, men bara dörren mittemot våran nuvarande i början av mars :) enkel flytt :)

2009-02-02 @ 20:12:10
URL: http://blondstar.blogg.se/
Postat av: Desirée

Hej ! :) Är också på jakt efter en bilbarnstol. Du kanske kan berätta om den verkar bra när du har fått hem den? så jag också kanske kan klicka hem den, är ju riktigt billig och verkar säker :) kramis

2009-02-03 @ 01:41:36
URL: http://desireej.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0