borta bra med hemma bäst

Har varit lite dålig med att upd då jag har sysslat med en massa annat :)
I fredags hade vi konferens på jobbet mellan o9.oo och 11.3o,
efter det åt vi lunch för att sedan åka och bowla :)
Så gott som alla började alkoholintaget vid lunchen
och fortsatte under bowlingen med "sportdryck" av olika dess slag :P
Jag, Thor och Ingrid hamnade i samma lag och OM jag hade tur
då Thor har tävlat och spelat bowling i X antal år vilket ledde oss till SEGER!! :D
Vi vann varsin vinflaska,
som Marcus inte får pilla på för den ska jag spara och njuta av sen :P

Efter bowlingen återvände vi till jobbet
där alla gjorde sig iordning för kvällens bravalder
( dock inte jag, då jag redan hade hemlängtan 
& hade planer på att åka hem efter maten :P )
och härjade fritt i baren.
När alla var klar och hade samlats bjöds det på mousserande vin, sprite för mig :)
Sen bjöds det till bords där thaibuffé stor på menyn, smurrigt :)
Efter det bjöds det på kaffe och avec,
jag surplade i mig kaffe med grädde och kladdkaka ;P
Klockan var strax före 2o.oo när jag drog mig tillbaka
och då var dom flesta bra på lyset,
kändes skönt att veta att jag skulle vakna och vara pigg på lördagsmorgonen ;D

Pigg och pigg var jag väl inte när klockan ringde o7.3o på lördagsmorgonen,
men jag mådde iaf inte illa lr led av huvudvärk :P
Jag och Marcus hade planerat in en tripp med skotern
så vi packade med oss krov m. bröd, smörgåsar, varm choklad, saft och lite Marabou
för att sedan bege oss på en 3 timmars lång tur till Kungsberg.
OM det var skönt att vara framme efter att ha suttit och skumpat i 3 timmar ;P
Vi satte oss och smaskade i oss vårat fika och kollade på folk, mös, kikade runt lite,
sen satte vi oss i värmestugan och värmde oss en stund
innan det var dags att åka hemåt igen :)

Vi skulle prova en annan väg hemåt då lederna var så dåliga på ditvägen.
Vi fastnade i en sten, fastnade i ljuup snö, Marcus blev tokig och slängde av sig hjälmen
och slet och drog i skotern
, kände mig ordentligt dum då jag stod där och kollade på,
kunde ju lixom inte göra något : P
TILL SLUT kom vi/han loss och vi kunde fortsätta för att sedan åka vilse!!
Fick fråga oss fram efter vägen två gånger tills vi hitta rätt,
vid dehär laget vela vi inget annat än hem :P
8 timmar från de att vi åkt hemifrån och 10 mil senare var vi hemma!!
Såå skönt, vi stekte på någon hamburgare och kröp ner i soffan fryssna som vi var.
Vi gick och la oss vid 21.3o och somnade snart därefter :)

Igår, ordentligt mör efter våran skotertripp :P
 
Marcus och G när vi kom hem :)


Kommentarer
Postat av: Fia

Låter som en jätte mysig helg trots lite vilse o så :) mys med snö.. Här hemma har vi inte ens en flinga snö..super trist o grått!! Kramar

2009-02-01 @ 22:24:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0