Dun som plockas av levande fåglar

Har sett klippet om detta ett antal gånger på tv:n idag
och jag blir lika illamående och illa till mods varje gång!!
Jag lider verkligen med dom! Hur kan folk vara så otroligt grymma,
dom verkligen skriker ju av smärta!
Konstigt egentligen att man/jag inte tänker på hur och vart dunet kommer ifrån när man ligger och gosar i täcket lr bär omkring på sin canada goose jacka.
75 st gäss får lida nå otroligt för att ge dig ett varmt duntäcke!!

- Det är som att man skulle rycka av håret på en människa.
Det är tortyr det handlar om,
säger Johan Beck Friis, informationschef på Sveriges veterinärförbund, till Kalla Fakta.

Helt sjukt! Dehär har iaf gett mig en tankeställare!

Strypgrepp på gåsen En arbetare tar ett stadigt tag om gåsen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0