Dumlekakor

Just já, jag har ju lovat att lägga upp dumlereceptet som jag fick efter :D


Du behöver:
200 g Rumstempererat margarin
3 dl Vetemjöl
1 dl Strösocker
1 tsk Bakpulver
ca 12 st Dumlekolor
1 ask Noblesse


Så gör du:
Blanda ihop margarin, socker, vetemjöl och bakpulver till en smidig deg
och låt den om ni vill stå kallt i ca 30 minuter (jag gjorde inte de).
Dela sedan upp degen i 24 delar och rulla till runda bollar.
Tryck ner ½ dumlekola i varje degboll och lägg dom sedan i folieformar
(jag la i små muffinsformar, gick lika bra).

Grädda mitt i ugnen på 200°C i ca 10 minuter.
Ta ut kakorna ur ugnen och lägg på en bit Noblesse direkt innan de kallnat.




Låt dom stå kallt en stund innan servering :)

GOTTGOTT! :D


Kommentarer
Postat av: ulrika fall

Hej! Du som gillar goda kakor - gå in på följande blogg o kolla in de läckra muffinsen. Här kommer den: http://stheavenstreet.blogspot.com

Ska skriva ut dina dumlekakor - ser jättegoda ut!!

2011-02-10 @ 17:59:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0