Fönsterbrädorna är äntligen på plats


Vi har (läs pappa och Marcus har) bytt ut fönsterfodret/listerna. Hittade ingen bild på hur de såg ut innan, men dom var helt platta och tråkiga. Dom har även ändrat fönsterbrädan lite så att den kommer in mot fönstret lite mer, MKT bättre :D

Jag har köpt gardiner (WILMA) på Ikea som jag gjort till "hissgrdiner" genom att klippa upp och knytit ihop banden vid gardinstången, rullat upp längden med lite hårt papp imellan och knytit band, superenkelt! :D

För att få ett par "riktiga"  hissgardiner kan man ju bara klippa av gardinen en bit upp och sy ihop den med band imellan, de är ju egentligen superenkelt men jag var tom för lat för de då jag alltid får bråka med symaskinen :P
Jag gillar att dom är lite transparent, iaf nu till sommaren :)


Kommentarer
Postat av: blondstar - mamma till max 090605

va fint de blev :) smart de där med gardinerna oxå! hoppas solen tittar fram så ni slipper frysa i stugan, jag vill oxå ha sooool :) kram!

2010-05-15 @ 09:09:05
URL: http://blondstar.blogg.se/
Postat av: Fia

Åhhh vad fint =)

2010-05-15 @ 18:22:14
URL: http://fiaf86.blogg.se/
Postat av: Sara

Blev jätte fint, men att det är ett mellanrum mellan fönsterbrädan & fönstret har en anledning...

2010-05-19 @ 09:25:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0