Trotsperiod !!?

W är inne i någon sorts trotsperiod !!
Han skriker, gormar, slåss, spottar, kastar grejer och blir tooooooooookarg
och ledsen om/NÄR man säger åt honom!

Han ska testa oss hela tiden och gör aaallt för att se hur långt han kan gå.
Tex 1: HAN ska bestämma, säger jag: Gå hit så går han garanterat åt andra hållet.
Tex 2: han har fått för sig att Han ska välja allt ! 
Han ska välja vilken film han ska se, han ska välja vilken napp han ska ha,
han ska välja vad han ska dricka till maten/frukost m.m
Och det är självklart Helt OK när de gäller såna saker !
MEEEN, tex när han ska välja film så går de till såhär:
Jag/M lägger ca fyra filmfodral framför honom varpå han ska välja en film.
Han väljer en film som jag sedan ska ta & i samma sekund som jag nuddar filmen gormar han NEEEJ
& så ska han plötsligt välja någon annan & när jag nuddar Den filmen gormar han Igen & såhär fortsätter det.
Han gör de ju eeenbart för att se hur länge vi låter honom bestämma & såhär gör han somsagt med aallt !
Och för att trotsa honom så låter vi han välja EN gång (ganska självklart) och sen får det bli den. 
Varpå han då blir skogstokig, åtminstone i 1-2 min tills han glömt varför han var arg :P haha.

De är ju sååå drygt att man ska behöva bråka om minsta lilla sak, lr bråka och bråka,
de är han som bråkar/trotsar/testar :P haha.
De är väl en utav alla dessa trotsperioder som vi ska ta oss igenom,
de gäller bara att vara hård trots att man känner att orken inte finns där alla gånger. 
Trots de så tror jag ändå att de är nyttigt med våra små "fajter", dom behövs,
för vi gör ju honom snarare en tjänst än en otjänst med dessa "fajter" 
& hur ska han annars kunna veta vad som är rätt och fel, vad man får göra & inte göra osv ?! :)

Lite skratt mellan ilsk-attackerna igår eftermiddag :P (lite suddiga bilder dock)


W´s kläder kommer ifrån:
Mössa - Lager157
Tröja - Småstjärnor
Jeans - Ica Maxi
Skor - H&M


Kommentarer
Postat av: Sarara

max är precis likdan :P han brukar se film på datorn o frågar man då om han vill se pippi säger han ja, sen säger han: nej bamse! och så frågar man ska du se bamse? nej pippi.. åsså frma o tillbaka, o slår man på den ena så är ju de fel :P men de är tur dom är goa resten av tiden :)

2011-04-18 @ 21:13:50
URL: http://blondstar.blogg.se/
Postat av: Farmor

He he....det verkar ju lovande inför er resa...tänk dig en "sjövild" William på flygplatsen, när han inte vill gå ombord,för han vill gå till andra planet..... Nejdå...inte blir det så...ni kommer att få en helt underbar resa..jag unnar er verkligen det.

Kramkram

2011-04-18 @ 22:22:51
Postat av: Elin

De e lika här hemma med filmtittandet. Men jag tror inte att dom gör det för att trotsa oss utan de e bara en del av deras utveckling i att utforska val och effekter av vad som händer. Men visst kan man bli galen inombords...

2011-04-18 @ 23:52:14
Postat av: sarah

så har vår son ållt på sen han var 18 mån, han är nu 2 år :) ge aldrig med er!!! kan du börja skriva vad ws kläder e ifrån?

2011-04-19 @ 09:30:02
Postat av: Sanna

Låter som om W är inne i 2-årstrotsen! Vissa säger att det är värre än vid tre år :P Men jag lovar, ni tar er igenom det och kommer hitta era strategier! Freja var värst när hon skulle välja vem av oss som skulle klä på henne. Ena skon skulle jag sätta på, den andra skulle Johan sätta på etc. Men som du säger, det är en period som går över :P

2011-04-19 @ 20:06:50
URL: http://rocksan.blogg.se/
Postat av: LENA ♥

söta bilder dock, hehe ;P kram♥♥

2011-04-19 @ 21:00:25
URL: http://lenakarlsen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0