Recept - Choklad/kladdkaka med smält choklad i

Utav 1000 recept på choklad lr kladdkaka hittade jag inget jag fastnade för så mixade jag ihop två recept
och resultatet blev gottgott, tycker jag. 
Tänkte därför skriva ut receptet :)


Du behöver:
100 gram Smör/margarin
180 gram Ljus blockchoklad
2 dl Socker
2 dl Mjöl
0.5 dl Matolja
4 msk Kakao
2 tsk Bakpulver
1 tsk Vaniljsocker
1 nypa Salt
+
Ströbröd & Smör till att formen

Så gör du:
Sätt ugnen på 175 grader.
Smält smöret & ha sedan i blockchokladen (spar "2 rader") så att de smälter ihop.
Blanda mjöl, vaniljsocker, kakao & bakpulver i en bunke.
Häll i smöret med blockchokladen, blanda ihop och tillsätt sedan, matolja, socker, & salt.
Häll i smord och bröad form.
Grovhacka resten utav chokladaden och strö över den uppepå.
Ställ i mitten utav ugnen.

Jag satte över folie efter 15 min då jag tyckte att den började bli lite "bränd"
sen hade jag den i i ytterilgare 20 min.
Då blev inte min speciellt kletig (men så som jag vill ha den), vill man ha den jättekletig så ta ut den innan,
dedär är ju som man själv tycker :)

Lite grädde på de, senså ;)

(tips! har man har förberett kakan så att den har hunnit svalna när man ska servera den tycker jag personligen att de är godast om man värmer på den en kort stund i micron innan man ska servera den ;) 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0