Premiär för fredagspopcorn & stökigt icabesök



Idag tänkte jag "lyxa till" det med lite fredagssnacks till William
! :P 
Så jag poppade lite popcorn till honom (för första gången) efter att jag tvättat av honom
och satt på han pyjamas (marcus åkte iväg en sväng för att gratta en kompis),
sen gick vi ner och mös i soffan :)
Kan inte påstå att det var någon jättehit precis då han åt halva muggen på 45 min,
han äter sina skålar med skivad banan & mandarin 10 ggr så fort så det verkar vara mer poppis :P hehe.
Det var nog mest jag som tyckte att det skulle vara så mysigt med "fredagsmys",
han tycks klara sig utan :P haha.

Han har juförsig fått gotta idag redan också :)
 Det låg en liten påse på hans hylla på dagis med en liiiten russinask, en pepparkaka
och en mandarin ifrån julgransplundringen som dom hade haft :)
Och de smällde han i sig på en sidär 10-15 min, alltihopa :P


Förövrigt har det inte hänt mkt idag.
Jag slutade strax efter två, hämtade W, åkte till mammas jobb för att hälsa på
och åkte sen för att handla vilket var ett projekt för sig då W var hysterisk under nästan hela Ica besöket :P
Jag hade ingen 5:a lr 10:a till vagn och de fanns ingen liten vagn till W
(ibland finns det en som man inte behöver en peng till).
Redan där började han lacka ur fullständigt, han gick åh skrek att han skulle ha en vagn.
Tillslut nöjde han sig med att dra en korg med hjul på så vi gick omkring åh letade grejer vi skulle handla
varpå Han promt skulle hjälpa till åh lägga i alla grejer i korgen, Själv!
Det var bara de att tillslut blev ju korgen tung vilket gjorde att han mest släpade omkring den
och den stötte i det mesta så jag var tungen att hjälpa honom att dra korgen men de gick IINTE!!
Han var hysterisk, skrek, försökte slita bort min hand och tårarna sprutader
(nämnde jag att han hade sovit 25 min på dagis?????).
Lyckades tillslut släpa med mig honom & korgen till kassan där skriket fortsatte & jag var sjöblöt i svett!
När han fick hjälpa mig att packa i varorna i kassarna lugnade han ner sig en skvätt
 tills han bröt ihop en tredje gång då han inte fick bära någon utav dom toktunga kassarna SJÄLV,
han nöjde sig inte med att bära ena handtaget,
 nää han som tror sig vara minihulken skulle bära heela kassen själv. Tookunge är vad han är :P haha.
Behöver jag säga att han somnade sooom en stock när jag la honom? :P haha.


Kommentarer
Postat av: Sara

jasså, va inte popcorn nån hit.. max kommer ibland på en söndag eller så då kan han ha hittat en ostkrok under soffan eller nå.. eller ett chips.. "piss" säger han då åsså äter han de :P haha. men vi har inte provat popcorn, men chips o ostkrokar vet jag för de fick han nån gång i somras men vi ger han de aldrig som godis :P jag hade tänkt göra de idag, sitta o mysa i soffan me han sitter inte still så då tänkte jag att de bara va onödigt :P här brukar de oxå va en match att handla med max, han brukar inte va vansinnmig mer än när man tar bort de han lägger i som man inte ska ha.. haha. eller när han inte får äta frukten man köper :D idag på maxi va de tur att de fanns gratis banan till barnen så han lugnade sig lite när jag köpt päron o vindruvor :) men men, de jag skuille fråga va - hur länge brukar william sova efter lunch? max får sova 1,5 timme o gör oftast de, på dagis får dom väcka honom o hemma vaknar han oftast själv efter ca 1,5 men annars får vi väcka honom, men han är svårlagd på kvällarna fast klockan ofta är 19,30 så han somnar ofta 20 eller senare. nu har han ju gärna sovit till 8 tiden oxå så de kanske ändrar sig när han får börja kliva upp 7 igen till dagis :P jäklar va långt de här blev, nu ska jag sova, godnatt :D

2011-01-14 @ 23:48:53
URL: http://blondstar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0