" 2 års notisar "

Här kommer en "Williamnotislista" som jag publiserar mest för våran skull
så att vi kan gå tillbaka & minnas senare :)
(Jag snodde Saras Lista & la till lite på den, hoppas att det var OK?!)


Humör:
VILD !! Ungen är som jag nämnt sjöövild & har ett jääkla humör,
han är överallt om ingenstans & kan LÄTT tjata sönder öronen på en om man inte råkar svara när han vill något. 
Han är även Envis som bara den och testar stäändigt gränser
vilket han brukar avsluta med att spotta, kasta saker och slåss !!!
MEN han är även, såklart(!) en sån genomgoo liten kille som älskar att mysa, pussas och kramas.
Han är omtänksam, han lånar gärna ut grejer lr ger bort grejer, 
han är inte den som tar för sig och slåss om saker han vill ha lr hade (vad jag har sett)
utan han är nog lite mer en mes som mamma var när hon var liten :P haha.
Måste nog lära honom att stå på sig lite mer :P

Dagis:
 W´s vilda humör & "ilska" :P är iingenting som dom märker av på dagis tydligen,
där är han gooplutten & Hitills har vi inte hört annat är positiva saker :)
Han har sin tjej Vera kvar :P Om hon är på dagis när han kommer så kommer hon och möter W,
pussar, kramar och tar honom i handen :P
Tvillingarna Elin och Hanna är även två favorittjejer som han gärna kramas med ;)
För de mesta är det inga problem att lämna, han hjälper mig bära in sina skor till hans avdelning
(om vi lämnar tidigt på morgonen) och sen tjatar jag till mig en puss & kram innan jag går :)
Men senaste veckan så har han varit jätteledsen och förbannad när jag lämnat honom på morgonen,
han har sprungit och försökt öppnat ytterdörren, hängt i mina byxor, varit toksur och gråtit varje dag typ.
Såna gånger är det Inte roligt att lämna, trots att man vet att de har gått över
innan jag har hunnit backa ut bilen från dagisparkeringen :P

Hälsa:
 November, december, januari tyckte jag att han var sjuk heeela tiden.
Det var hosta, ögoninflammation, jäättesnorig, feber & krupp fram och tillbaka.
Men sen dess och innan dess tycker jag att han hållt sig frisk och kry :)
Han har 16-17 tänder, 8 nere och 8 lr 9 uppe :P

Mat
:
 MATVRAK !! :P Han äter väl ungefär allt.
Paprika och vissa köttbitar som är för svårtuggade är ingen hit men annars kastar han i sig det mesta :)
Som dom sa på dagis igår: Idag har han "BARA" ätit Bra, annars brukar han ju äta MKT BRA :P
Han Älskar MAJS, gurka, broccoli och tomat. Fick han bestämma skulle han formodligen leva på de :P
Kan inte säga någon speciell favoritmat som han har nu för han äter de mesta :)

Favoritfrukt: Äpple, banan och apelsin.

Han har lycks tjuväta en godis en gång, tror jag,
han var misstänksamt svart runt munnen och godispåsen låg på bordet :P
Förutom den tänker vi vänta med att ge honom det.
Sålänge han blir överlycklig över sitt pyttelilla russinpaket som han får någon lördag då och då
så ser vi ingen anledning att ge honom godis :P
Därimot äter han kakor/tårta/glass om vi har främmande, är bortbjudna, på kalas,
lr som lite lyx någongång då och då, likaså med saft :)
Han har även börjat få några chips då vi kommer ihåg till fredagsmys & de älskar han, precis som mamma ;P

Språk:

Han babblar oavbrutet & man förstår ca 90 % utav de som kommer ur truten :P
Vi som står honom närmast förstår väl kanske lite mer än folk som aldrig har träffat lr pratat med honom gör,
träffar han någon som han aldrig träffat så kan man alltså få översätta litegrann :P
Tex som när vi är ute och går runt kvarteret & det råkar stanna en granne för att prata,
ja då ska han berätta så mkt som möjligt, ex : dehär är min mamma, vi har plockat blommor, min pappa jobbar,
här är gordon, de här är min vagn osv osv :P
Då kan jag få stå: jaa där är din vagn já, mmh, vi har plockat blommor, Jaaapp, pappa jobbar osv :P

"Mamma heter Myysii & Pappa heter Määäsuu" :P

Sitter vi och kollar i böcker så kan han nästan vad allt är, djur framförallt :P
Färger är han därimot lite dålig på, han tycker att det mesta är blå lr röd :P haha.

Räkna kan han ganska bra, oftast hoppar han över vissa siffror men de har hänt att han har räknat från 1-10.
Oftast så räknar han till fyra men han har även en tendens att vilja hoppa från ett, två till åtta, nio :P

Intressen:

Bilar, alla sorts bilar, stora som små. Traktorer & lastbilar.
Han är så söt när han ligger på golvet, kör med sina små bilar och brummar med läpparna :P
Böcker är även en megafavorit !!
Som jag nämnt innan så lurar han in folk på sitt rum och tvingar in dom i hans koja
& där blir dom bannemig kvar för han hämtar fleer och fleer böcker :P

Laga mat gillar han också, han brukar ofta koka kaffe till mig på sin lilla spis :P

Storlek:
 Han har väl 98 ungefär, byxorna kan vara lite stora men de är 98 vi köper nu.
Vi var till BVC förra veckan och han vägde ganska precis 13 kilo och var 87 cm lång :)
Han låg peeerfekt på kurvan, längden och vikten låg på preecis samma ställe :D

Rutiner/sovtider m.m:
 Senaste 2 veckorna har mr.W fått för sig att det är morgon mellan o6.oo-o6.3o, inte kul en lördagmorgon :P
En ledig dag hämtar jag/Marcus in honom till oss då och vi ligger i våran säng
och kollar på "bolliboo" (läs mamma & pappa sover medans W kollar på "bolliboo" :P )
tills W blir akut hungrig och vill ha frukost GENAST !!
Oftast har klockan hunnit bli o7.3o-o8.oo då vi hasar oss upp och börjar med frukosten.
W´s frukost består till 99 % utav: 1 smörgås med bara smör lr med skink/baconost, 1-1,5 mugg yoghurt & 1 ägg (oftast tar han bort äggulan :P ),
ibland även lite Bravo apelsinjuice & ibland lite mjölk :)

Mellis runt halv 10, då vill han bestämt ha skivade frukter i en skål,
som han ska ta fram själv! Helst både apelsin, banan och äpple.

För de mesta så går vi sen och lägger W efter lunchen vid 12.oo,
ibland går de jättebra och ibland ligger han och gnäller i 10 min innan han somnar
& sen brukar han sova till 14.oo ungefär.
När han vaknat brukar han kolla på "bolliboo" i våran säng till han piggnar till
& runt tre brukar han få lite frukt, ev lite yoghurt lr en smörgås.

Mellan 17.oo-18.oo är det middagsdags
& efter de ev bad innan de är dags för tandborstning, pyjamas, napp & snutte 18.oo.
Efter de - "bolliboo" tills 18.45 då han ska pussa alla närvarande godnatt & sen hoppa i säng ! :P
Han har dessvärre härjat omkring senaste veckorna när han ska sova,
förut sa han bara Goonatt mamma & sen somnade han 
men nu ska han först ska han låtsas vara törstig 100 ggr & sen ska han ex bestämt pussa gordon en gång till
+ att han ljuger om att han har bajsat :P haha
& när man sen går ut därifrån gråter han i 2 min
& efter de ligger han och babblar med sig själv, ropar & sparkar i väggen i allt från 30 min till 1 timme.
Vi går in 2-3 gånger under den tiden för att stoppa om honom & tillslut somnar han :P
Får väl se när de går över :P

Övrigt notering:
 För två veckor sen ungefär satt jag och W i badkaret
& mitt i sitt lekande stannar han upp, pekar på mig
och säger: Mamma bopp (snopp!), sen pekar han på sig och säger William bopp.
Jag håller på att skratta ihjäl mig medans jag försöker få fram: nääääe William, mamma har ingen snopp !!
Då kollar han fundersamt och säger: Mamma tutte . . . . Wiiilliam tutte ??!!

Hhaahahahahaa, föörstå vad många frågeteckan som lär cirkulera runt i skallen på dom små liven !! 
Men Nu har jag alltså klarat av första "förklaringen", få se vad & när nästa grej blir :P


Kommentarer
Postat av: Fia

Vad roligt att läsa =) Skönt att fler ungar har humör =)

Arvid sa här om dan " Mamma har puppa" och peka, jag blev helt ställd =) Det måste han lärt sig på dagis ;P

2011-05-28 @ 11:34:48
URL: http://fiaf86.blogg.se/
Postat av: Sara

klart du kan låna den :) sist du skrev va de nog jag som snodde av dig ;P dom är för goa dom små - som förresten inte är så små längre :) men vi kanske kan ses en dag o låta dom leka? de är så kul o se nu när de är större att de faktiskt kan leka o ha kul ihop :)

2011-05-28 @ 12:38:04
URL: http://blondstar.blogg.se/
Postat av: Sara

ja precis, kan vi morsor tjattra om annat ;D men nästa vecka tror jag är min sista i skolan med grejer som ska lämnas in osv, o max fyller på helgen. men veckan efter är max hemma med mig hela veckan så då kanske du kan hitta nån dag som passar er :)

2011-05-28 @ 19:10:30
URL: http://blondstar.blogg.se/
Postat av: Mormor

Kramp i hjärtat, han blir stor så fort:)

2011-05-28 @ 20:33:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0