Skön dag

Hallåhej :)

Jag känner äntligen att jag börjar få lite energi, det är såå skönt !!
Mindre skönt är att PMS humöret börjar smyga sig på istället
(= Sur, inget tålamod, känslig & hatar världen ungefär :P )
men men, smällar man får ta, de är snart över, Marcus får "lida" i några dagar bara ;P haha.

Igår efter jobbet var jag lite duktig & hann med lite småplock överallt, storstädning utav "klädrum",
rensning i toalettskåp/lådor, tvätta & även sy ihop och sy på clips på löshår som jag hade liggandes :P
Va mkt skit man spar på sig i badrumsskåp/lådor !!?
Jag slängde hur mkt som helst som jag inte hade en aning om varför jag sparat :P
Det är faktiskt skönt att ha lite ordning & reda även på såna ställen som ingen ser förutom en själv :)

Idag åkte jag prick två från jobbet för att hinna en snabbstros på stan innan W skulle hämtas på dagis.
De händer ju lixom aldrig annars, om jag inte lämnar på dagis så börjar jag o7.oo
& om jag inte hämtar på dagis så är ju han hemma när jag kommer hem 
& då är det dags för mat lr så är de för sent för något stros, 
det blir sällan tillfällen man kan strosa själv, utan barn :P
Marcus har därimot många tillfällen som han är heelt själv här hemma (lr någon annanstans :P ) !!
Tex, när han har lediga veckor,då är W på dagis o8.3o-13.3o 3 dagar i veckan
& även när han jobbar eftermiddag så lämnar han W 1o.3o fast han börjar 13.45 (man "måste" göra de), 
jag är aavundsjuk på de :P haha.
Perfekt tillfälle att ladda batterierna lite ju lr bara pyssla med saker helt ostört :)

Jaja nog om de :P
Efter mitt strosande åkte jag för att hämta W & efter de åkte vi till affären för att handla lite.
Vi kom hem, hjälptes åt att göra en rabarbersmulpaj & sen fick vi besök utav faster Bella med barn :)
Vi åt lite paj med vanlijvisp och försökte upd varandra lite om vad som hänt sen sist
men de är bannemig inte lätt, 3 barn (5(?), 1,5 & 2 år) kan låta en heel del ! :P hahaha.
Efter en stund åt vi igen, fast mat :P & strax före 18.oo åkte dom hem, jag & W gick ut med G
sen gjorde vi iordning han för kvällen & nu sover han sen en halvtimme tillbaka ungefär :)

Jag & W igår :)
Jag vet inte vad han gör med spegeln, jag hinner inte mer än rengöra den
så är han där och hånglar upp sig själv :P hahaha


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0