American Pancakes



Idag provade jag på att göra american pancakes till mig och M :)
Lätt & Gott ! :D
Kommer garanterat göra de igen, så att W får smaka, han kommer älska de :P
Dom är ju inte speciellt onyttigt heller, lr de beror helt vad man väljer att ha på dom.

(haha, ser nu när jag ska skriva receptet att jag gjorde fel :P
Jag hade i 2 msk ströbröd istället för 2 msk strösocker, hahaha !
MEN dom blev jättegoda ändå så ni får göra som ni vill :P "nyttigt lr onyttigt" ?! ;P )

Här kommer receptet som jag använde & tydligen ändrade ;P :

2½ dl Vetemjöl
2 tsk Bakpulver
2 msk Ströbröd lr Strösocker :P
(1 krm salt, jag hade inte de)

Blanda det & till sätt sedan

2½ dl Mjölk

Vispa till en jämn smet och tillsätt sedan

2 msk Smält smör
1 ägg

Vispa till en jämn smet.

Smält smör i en stekpanna.
Sen hade jag i ca ½ dl smet till varje "pannkaka" och gräddade ca 1-1½ min på varje sida.

Det blev ca 10-12 st :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0