PUSTA UT!!

ÄNTLIGEN! Som jag har gått och oroat mig och hållt allt inne. Jag ska ju alltid tänka det värsta om allt och så vill jag helst inte tro och ta åt mig saker föns jag vet att det verkligen är sant och det kan väl vara smart MEN de finns gränser, hujedamig!

Så idag (14+3v) hade jag bokat in en tid för att lyssna på hjärtljud hos barnmorskan, tänkte att om jag fick höra "den" så skulle jag lugna ner mig och våga glädjas istället för att oroa mig. Marcus pallrade sig upp efter att ha jobbat natt och sovit typ 3 timmar, vi skulle vara där 1o.3o, trodde jag! Väl är visade de sig att vi hade tid 11.15,
Marcus va inte jätteglad på mig då, oooops :O



Tror nog att han genast blev mkt gladare när vi fick höra dom travliknande hjärtljuden och hur "den" rörde sig där inne! Det var sån känsla och det var sån otrolig lättnad, helt sjukt!! Nu bara längtar jag tills ultraljudet, SOM jag kommer att gråta krokodiltårar då : P hehe.



14 fulla veckor

Nu är bebisen ungefär 9 centimeter lång och väger cirka 43 gram. Nu växer kroppen fortare än huvudet. Denna vecka kommer den papperstunna huden att täckas med den duniga kropssbehåring som kallas lanugo och vanligtvis försvinner innan bebisen föds. Ögonbryn börjar växa och huvudet kan vara täckt med dunigt hår, men det är svårt att förutse hur ditt barns hår kommer att se ut efter förlossningen.

Kring den här tiden kan fostret gripa, kisa, rynka på ögonbrynen och grimasera. Det kanske till och med kna suga på tummen. Forskare tror, att dessa och vissa andra rörelser utvecklas i takt med att impulser i hjärnan utvecklas.


Nu ska jag laga lite mat och väcka Marcus tänkte jag ( :
Hade fint!
Kyss&kläm



Kommentarer
Postat av: lindis

grattis sofie :)

hoppas allt går bra :)

2008-11-14 @ 18:58:07
URL: http://lindalofgren.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0