Tacopaj med äggstanning

Det är precis vad som serverades hemma hos oss ikväll
och det var sååå himla gott!!
Har aldrig haft äggstanning i tacopajen förr men de blev riktigt gott :)

Tänkte skriva receptet iutefall det är någon som vill ha tips på en supergod tacopaj ;)

 

Pajdegen:
3 dl Vetemjöl
125 g Smör lr margarin
2-3 msk Kallt vatten

Mät upp mjölet i en skål . Lägg i kylskåpskallt matfett skuret i små bitar.
Finfördela fettet i mjölet till en smulig massa.
Tillsätt vatten och arbeta snabbt ihop till en deg.
Pajdegen kan antingen tryckas ut i formen direkt lr kavlas ut.
Nagga med en gaffel och ställ degen svalt i 15 min.
Förgrädda sedan i 15 min på 225 grader.

Äggstanning:
2 ägg
2 dl Mjölk
Salt
Svartpeppar

Vispa ihop alla ingredienserna och häll över tacopajen.

Innehållet:
500-600 g Köttfärs
1-2 påsar Tacokrydda
3 dl Creme fraiche
ca 2 dl Riven ost
2 st Tomater

Bryn på köttfärsen och tillsätt kryddan.
Blanda creme fraiche och riven ost till en sörja och skiva tomaterna.
Häll över köttfärsen i pajskalet, blanda ner creme fraichen
med den rivna osten och lägg sedan på tomatskivorna.
Häll sedan över äggstanningen, grädda i 45 min på 140 grader.

Tillbehör:
Ex nachochips och blandsallad.



Kommentarer
Postat av: Anna

Hej! :)

Jag är student, lite av en matlagningsanalfabet och prövade just det här receptet, och kan bara säga att det blev jättebra!!! =D



Hade i krossade tomater också i köttfärsen också för att det är gott, och skippade creme fraiche för det saknades hemma. Strödde osten uppepå alltsammans och hade nog lite för lite mjölk. Eh. Ja. XD men det blev GOTT!



Nu ska jag äta, njuta och titta på film. :)

2011-01-19 @ 20:39:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0