"Fläskfilegryta"

Du behöver:
1 Fläskfilé
ca 2 dl Kantareller (förvällda)
1-1,5 fpk Vitlöksbonjour (liten fpk)
½ Gul lök
1-2 fpk Matlagningsgrädde/vispgrädde (beroende på hur mkt sås man vill ha)
Salt
Grillkrydda


Så gör du:
Skiva fläskfilén i 1-2 cmtjocka bitar.
Platta sedan ut dom med handen, salta och peppra (grillkrydda).
Bryn på löken och bryn sedan på fläskfilén med löken.
Jag gjorde så att jag brynde på fläskfilén med löken sen hällde jag bort löken
då den blev lite bränd men man kan ju ha kvar den också.
Värm upp bonjouren och grädden och ha sedan i fläskfilen & kantarellerna, salta.
Tillsätt ev lite Maizena för att få såsen lite tjockare.
Låt sedan puttra ca 15 min.

Servera med ex strips lr färskpasta :)

SÅÅ GOTT! :D


Kommentarer
Postat av: blondstar - mamma till max 090605

ungefär lika tänkte jag.. helst vill jag ha någon som sköter det hela, istället för prästen :P så tänklte fråga peters moster som är bra på o prata o så, men hon va inte hemma då. ev mamma skulle göra de istället, så slipper vi. men typ berätta vilka namn, varför.. ev spela en sång eller nå. sen tänkte jag att man kanske kan tända ett ljus eller nått som typ : nu har du fått ditt namn :P och en bok har jag oxå funderat på, så det finns kvar något kul :)

2009-11-15 @ 22:14:38
URL: http://blondstar.blogg.se/
Postat av: Anonym

Va fick markus i present ? skulle behöva lite tips på vad jag själv ska köpa till julklapp åt min karl :D

2009-11-15 @ 22:25:12
Postat av: Sofie

De är ju såå svårt att hitta något att köpa förutom kalsonger och strumpor ju :P haha.

Men eftersom Marcus gillar fiske så fick han lite som passar bra till de :P Ett par lite dyrare, rejäla stövlar som han hade sagt att han vela ha :) Presentkort på en fiske/hobbyaffär, underställ :)

2009-11-16 @ 08:37:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0