Dag/kväll 2 - Tällberg













(Guud vad jag ångrar att jag inte hade med mig "riktiga" kameran,
de blir skitdåliga kort med "vanliga" digitalkameran :/ )

Dag två samlades vi o8.3o efter en goood frukost :)
& Trots att jag gick och la mig i tid hade jag ruggigt ont i pannan :P

Vi blev uppdelade i 5 lag och fick veta att vi skulle få gå till 5 olika stationer
för att på varje station prova på något :)

På våran första station fick vi prova på kurbitsmålning, en målkonst från Dalarna.
Det var INTE lätt & jag har ingen somhelst lust att sätta upp dörrskylten som jag försökte mig på att göra :P
Men kul var de :P

Andra stationen var "att hitta med GPS",
vi fick gå på promenad till ett ställe där vi skulle svara på lite frågor.

Efter de gick vi till 3:e stationen där det även var fikadags så vi fick kura in oss i "Kus Karin´s"
stuga där vi även efter fikat fick prova att göra tunnbröd, på surdeg åh jääääklar va gott det var !! :D

På fjärde stationen fick vi hjälpas åt att smida en krok (som jag fick sen, iih ;).

På femte stationen fick vi tälja, en blompinne :P
Det var riktigt roligt det med men jag hatar ju krussiduller så jag vela inte göra så mkt mer än ett hjärta
och lite "streck" på min :P
Den kommer förmodligen inte användas ändå förresten,
kanske ute i trädgården i sommar om den har tur :P

Efter de fick vi gå ner mot stranden för att få lunch, vi fick kött, potatis, lök och sallad i tunnbröd
sen satt vi ute i solen och mös !! :D

Vi var klara runt halv fyra och vi skulle inte samlas föns 19.oo så vi begav oss till spa
för att bara sitta och inte göra något alls tills det var dags att göra sig klar för kvällen
& 19.oo var vi samlade på Åkerblads för att även här äta 5 rätters middag :)
Maten där var såå god & likaså vinet till maten!
Måste säga att den var snäppet godare än den vi fick på Darlecarlia kvällen innan
så Åkerblads rekommenderar jag starkt om ni är i närheten :) 

Kvällen avslutades även denna med myycket dans och sjungande !!
Jag och Annsi höll ut till o1.oo då pianokillen slutade spela innan vi ramlade i säng :P

Verkligen en toppenhelg med härliga arbetskollegor !! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0