Lite bilder ifrån Thailand







Bjuder på några i taget ;)
Dessa bilder är tagna i Koh Lipe, som förövrigt var mitt favoritställe,
lite dyrare än Koh Lanta men mycket finare, precis så som jag föreställt mig Thailand ! :)
Trots de så hade jag inte velat stanna där eller iaf inte på samma ställe i två veckor,
är VÄLDIGT glad att vi inte bodde på samma ställe i två veckor.
Jag hörde barnfamiljer som bokat på samma ställe i två veckor som "tröttnade"
och bokade sista dagarna någon annanstans
så Mitt tips till er om ni vill åka
 med eller utan barn och som inte varit där förut
-> Res runt lite :) De är så lätt att ta sig runt & kul att se olika platser :)

Ett till tips är att INTE släpa med en massa saker som du "kanske" kommer att använda ;P
Jag brukar packa en megaväska för en helg i vanliga fall
full med skor, platt & locktänger massa smink, 17 ombyten M.M 
men nu hade jag packat duktigt nog packat
ca 3 par shorts, 1 kjol, 3 linnen, 3 klänningar, 2 tofflor, 1 blus, bikinis, 1 hatt, 2 kepsar & trosor i klädväg
& det räckte Gott och väl !!
Det går lixom inte att göra sig iordning & smink kan man glömma för de är så fuktigt och klibbigt :P
Det har varit så skönt att bara kliva ut från duschen, klätt på sig och varit klar :P hehe.
Fast de var lite kul att komma hem till sminkväskan, hårfönen och plattången också ;)

Man kan förresten få sina kläder tvättade & vikta typ överallt, för inga pengar alls,
vi betalade va 18-20 kr för över 3 kilo tvätt ! :)

OCH köp inte en massa "åh denhär skulle vara perfekt till thailandkläder" innan ni åker,
som jag gjorde ;P
De finns massa strandtunikor, shorts, linnen, tofflor, hattar, solbrillor där, ööverallt,
de mesta kostar mellan 40-90 kr så köp där istället
så slipper ni känna att ni inte kommer få plats med allt de nyköpa i resväskorna (som vi gjorde :P ) hehe.


Kommentarer
Postat av: Sofie

Åh vilka härliga bilder!!!!

Ska verkligen försöka ta till mig av ditt tips och inte packa så mycket, men är så kass på det haha, blir alltid mycket ändå till slut.

Shoppade du mycket där borta??

2012-03-05 @ 07:40:31
URL: http://frusofie.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0