Trött efter en låång natt/dag

Igårkväll kom Madde (moster) med sina två(fyra) små knubbkinder
som skulle övernatta här.
De härjades omkring ett bra tag innan dom lugnat ner sig
och var redo för säng, bok och välling :)
Då Madde sa att dom brukar vakna runt o7.oo gick vi och la oss tidigt,
somnade strax före elva (vilket aldrig händer annars)
23:15 vaknade Alva till och jag gick in för att kolla till henne
och pilla henne lite i håret innan hon somnade om igen.
Men jag kunde INTE somna om, kollade på en film som slutade o3.oo,
somnade strax efter den och vaknade o5.3o
av att stackars Marcus satt upp i sängen med papperstussar i näsan
och snörvlade pga av sin pollenallergi.
o5.5o vaknade Alva, Marcus gick upp och satte på tv:n och fixade frukost :)
Tjugo minuter senare vaknade Anton
och Marcus fick fullt upp med ungar, blöjbyten, tandborstningar och hund :P
Jag låg kvar i sängen och lyssnade :P
Jag lyckades tillslut somna om en timme till innan jag klev upp!

Marcus fick gå och ta en tupplur när jag klev upp och hade duschat.
Vi lagade mat till halv tolv och efter det tog vi en promenad i solen till stan
för att gå på vårmarknad :)
Om Alva hade fått bestämma skulle va ha gått dit o6.oo imorse, hehe.
Alva åkte karusell, vi åt glass och klubbor innan vi vek av till mamma och Micke
som sen tog en promenad med Alva och Anton hem hit,
jag och Marcus fick skjuss av pappa (jag hade ont och orkade iiinte gå, igen).



Kan inte påstå att det är så roligt att gå bredvid mamma
som har varit i Thailand i 3 veckor när en annan är liikblek!

   
Gordon blev toktrött efter halva vägen och fick snålskjuss :P



Nu har Madde hämtat upp trollen för inte så längesen,
pappa är här för att snickra ihop skötbordet, iiihiiii :D
Och jag ska göra pizza nu, smaskens! :)

Jag kommer iaf kunna somna ovaggad ikväll :P


Hoppas ni haft en toppenlördag i solen! Det har jag :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0