Gammelfarmor?

Hm, jag har en fundering!
Som jag skrev tidigare har Marcus mamma & Marcus mormor varit här & fikat.
När dom hade gått slog det mig, vad är Marcus mormor till William?
För de kan ju inte bli gammelmormor, för mormor(ar) är ju på min sida?
Och om det blir gammelfarmor vad skulle Marcus farmor bli till William då?
Jag är helsnurrig iaf! :P haha.

För övrigt har vi oljat golvet, jihoo!
Och nu ska jag sätta igång med maten som idag blir
köttfärsbiffar med fetaost & potatis,
William ska även få lite potatis(puré) tänkte vi :D


Seen funderar jag på om jag ska snickra ihop dendär stegen
som jag har pratat om, har ändå inte så mkt att göra, vi får se :)



Marcus har precis badat Gordon, är han inte snygg? :P haha


Kommentarer
Postat av: Alexandra

Jag var också helsnurrig men som jag har förstått det har man 2 av varje. Din mormor & morfar + Marcus mormor & morfar blir gammel mormor och gammel morfar. Samma sak med era farföräldrar, båda blir gammel farmor och gammel farfar. Snurrigt, jag vet. :P

2009-10-01 @ 15:29:25
URL: http://[email protected]
Postat av: katrin

Men om man vill skilja på det så kan man säga farmors mor om marcus mormor och mormors mor om din mormor, osv. Hoppas att du fattar :)

2009-10-01 @ 15:34:08
URL: http://katrinkjellsson.blogg.se/
Postat av: Fia

Fin sidan blev gumman :)

Ses på lördag...kommer bli skoj!! :D

Puss

2009-10-01 @ 18:33:32
Postat av: Nattis

Super gullig :D :D haha sådär blir marias ("lånasperma")lilla hund diva också när hon badar! haha , dom är ju för söta!

2009-10-02 @ 01:55:56
URL: http://nataliewestman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0