Pojken som kallades Det




Jag läser aaldrig aldrig böcker och har aldrig varit sån som gjort det heller, jag kan lixom inte koncentrera mig, jag är på tok för tankspridd :P Jag har flera gånger försökt men de slutar med att jag får läsa samma sida 20 ggr för jag hela tiden glömmer vad jag har läst :P Iaf, för läääänge sen lånade jag Pojken som kallades Det
och två uppföljare på den utav en jobbarkompis,
har ett par gånger provat börja läsa men har bara kommit några sidor för att sedan "ge upp".

Men igår började jag läsa och jag läste och läste och grät & grät!!
Jag kan inte för mitt liv förstå hur en människa kan behandla en annan människa på det viset?
Sitt eget barn? Huur kan det bara vända? Huur kan man känna hat mot sitt eget barn, ett oskyldigt litet barn som inte vill något annat än att bli älskad? Huur kan man vilja få ett litet barn att känna sig så värdelöst??
Jag förstår inte, jag förstår verkligen inte!
Det finns inte en enda liten del i min kropp som förstår sig på nå dyl!!

Som jag, och förmodligen 99,99 % av alla mammor/pappor känner så är mitt barn de absolut värdefullaste i mitt liv, han är mitt allt, min ögonsten, när jag kollar på honom så kan jag inte låta bli att le. Han gör mig hel, han gör mig lycklig!! Det finns INGENTING jag inte skulle göra för honom, jag skulle offra mitt liv för honom, utan att tveka! För mig att inte känna så är ofattbart ?

De gör mig så himla ledsen att det faktiskt finns barn som inte har någon, ingen som kramar om dom när dom är ledsen, bäddar om dom på kvällen, får dom att känna sig trygga, ingen som finns där för att dela lyckliga stunder med dom, ingen som talar om för dom hur värdefulla dom är, ingen som berömmer dom och berättar hur duktiga dom är när dom har lyckats åstkommit något som är speciellt för dom!

Jag skulle kunna tjata sönder dehär ämnet men nu får de vara nog, jag tror att ni förstår vad jag menar :P
Så ikväll, ska jag fortsätta läsa, samtidigt som jag vill kasta bort boken och aldrig se åt den igen då jag vet att jag kommer gråta floder idag Igen så vill jag ändå läsa klart
så att jag vet (hoppas) att den stackars pojken tillslut får ett bra liv! :P

Någon som läst böckerna? :)


Kommentarer
Postat av: Jonna

jag läst boken jag håller med dig att hur man göra så mot sin son eller dotter.jag inte läst uppföjligen Han som kalla det.Han som skriver boken det handlar om han har jag hört det men jag vet inte om det är sant eller inte.Sen finns det mammaor/pappor som inte ska ha barn oxå.Det är synd att pappan inte tog honom ifrån mamman när han flyttade.

Postat av: sarah

jag har läst allihopa o dom e jättebra men vidriga men man behöver läsa dom

2010-07-21 @ 20:42:58
Postat av: Mia

Det är en bok som fler skulle behöva läsa, för då kanske man kan få upp ögonen för hur barnen i vår omgivning har det..jag tror man måste bli mer uppmärksam på sånt. Barnen är vår framtid, så va rädd om dom..

Du kan få fler exempel på böcker av mig vet du.....

Kram

Svärmor

2010-07-21 @ 22:17:02
Postat av: ulrika

Instämmer helt! Jag har läst dem. Egentligen mår man inte särskilt bra av att läsa såna böcker, men svårt o sluta när man börjat ändå :S

2010-07-22 @ 15:30:33
Postat av: malin

Jag lästen den boken för många många år sen och jag kommer fortfarande ihåg bitar ur den. Sanningen är många gånger bara för jäkla vidrig. Fan för att inga vuxna ingriper.

Idag med mitt mammahjärta så drar jag mig för att läsa sånt. Jag fattar inte hur man kan göra så mot sitt barn.

2010-07-22 @ 23:05:18
URL: http://minimala.blogg.se/
Postat av: Sandra

Jag har läst fösta boken förlänge sen och jag läser inte heller böcker men sånna där böcker går inte och sluta läsa,helt sinnes sjukt vad man kan bli förbannad på en bok. kan även tipsa om 14tillSalu, den var också så man inte kunna sluta läsa.

2010-07-23 @ 11:15:27
URL: http://ssmekstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0