Lite juldetaljer


(innan siffrorna sattes dit :)

Hyacinter lite här och där :) (strunta i ljusstumparna vettja :P )


"ljuskronan" ska kläs i lingon/blåbärsris men de är liiite svårt att hitta de just nu :P

 

Här är några utav juldetaljerna :)
Det ska även in kransar på dörrarna in till finrummet :D

Jag gillar när de inte är föör mkt jul och rött, är lite allergisk mot röda gardiner och dukar,
iaf här hemma, kan vara supermysigt hos någon annan :)
Här hemma gillar jag när de är mkt grönt, mkt vitt och lite gråa och röda detaljer, supermys! :P

Som jag nämde har mamma varit här och vi har pysslat lite :)
Vi har gjort knäck (MMMMMMMMMH ;), "gjort" apelsiner med nejlikor som luktar tokgott
och så har vi varit ut och hämtat granris (vi pekade och M hämtade :P )
som vi gjorde knyten av och bara gjorde rosetter runt med rött band.
Jag gjorde en större till ytterdörren och två små inne och sen fyllde jag en zinkbalja med granris
som står ute på trappan :)
Har gjort kransar utav granris och haft inne förr men de barrar så hemskt
 så de är bättre att göra med lingon/blåbärsris har jag lärt mig så de får vänta lite :P hehe.


Har haft en riktigt mysig första advent med andra ord, bara tagit det lugnt och myst :)
Hoppas att ni också haft en tokmysig dag!!


Kommentarer
Postat av: Sara

jättefint!!! - som vanligt :) jag vill heller inte ha en massa rött, lite räcker :)

2010-11-28 @ 20:51:28
URL: http://blondstar.blogg.se/
Postat av: Grannen

här hemma vimlar det av både röda gardiner och dukar. ;)

2010-11-28 @ 21:05:59
URL: http://miasnya.blogg.se/
Postat av: Fia

Vad mysigt och fint, men det har ju du jämt =)

2010-11-28 @ 21:24:24
URL: http://fiaf86.blogg.se/
Postat av: Fia

Gud så fint ni har det hemma Sofie :) så himla mysigt! Såg att vi har lika elljusstakar :) Puss

2010-11-28 @ 21:35:16
Postat av: Lina - Leons mamma

Ni har riktigt fint hemma! :) Vad står det ovanför sängen?

2010-11-30 @ 18:43:23
URL: http://shesgotherownthing.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0