Det som inte får hända

POJKE DÖD I KLÄTTEROLYCKA

En liten pojke avled på onsdagseftermiddagen sedan han fastnat vid klättring i ett träd
på en förskola i Sandvikens kommun.
- Vi har nu kopplats in kommunens krisgrupp som jobbar med personal och andra,
säger Mikael Hedström vid polisen i Gävleborgs län. 

Enligt polisen fastnade pojkens hjälm i en trädgren och han fick ett tryck mot sin hals.
Polisen har påbörjat en utredning om olyckan.
- En utredning är inledd, och kommunens krisgrupp är inkopplad, säger Mikael Hedström.

(källa, expressen)



Detta har hänt i Järbo & att pojken var tre år !!
Hur kan livet få vara så orättvist ???

Jag sänder en tanke & all min kärlek till alla som stod pojken nära, gör de ni också !! ♥ 


Kommentarer
Postat av: Tessa.

Ohh fy, jag får rysningar i hela kroppen... Usch så tragiskt!!

2011-03-09 @ 21:16:01
URL: http://avaritia.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jättehemskt..:( Men en sak som kan förhindra är att man alltid köper godkända hjälmar för barn, som har ett grönt spänne, som löser ut när det blir tryck mot halsen!

2011-03-09 @ 22:50:02
Postat av: Mamma

Såg det just på arbetarbladets sida. Tårarna rinner o jag mår piss. Fy faaaan så fruktansvärt tragiskt :-( Det gör ont i hela kroppen. Vad faaaaan ska det behöva överbeskyddas så hemskt för? Barn har väl lekt ute i ALLA tider utan hjälm.....

2011-03-10 @ 15:00:14
Postat av: Anonym

Så du tycker inte att ditt barnbarn ska ha hjälm när han är ute på förskolegården med stora snöhögar och isiga backar?

2011-03-11 @ 17:15:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0