Hemma med nästan friskt barn

Igår och idag har jag åkt 13.oo från jobbet för att komma hem och byta av M som åkt åh jobbat eftermiddag
då W inte varit helt frisk än.
Men idag tror jag bestämt att det är sista dagen hemma för mr will,
nu "småhostar" han bara och har inge feber :)

Igår bakade jag och W lite kakor, syltkakor.
Jag kan iiinte baka småkakor, jag blir gaaaaaalen, va är knepet lixom ?
De är typ 3 ingredienser så svårt jag det väl inte inte vara kan man tycka ? :P hehe.
Dom blev ätbara men dom blir lixom inte sådär så att dom smälter i munnen som jag vill att dom ska bli :P

Sen bestämde jag mig för att göra köttfärslimpa, har faktiskt aldrig gjort de.
Men så när jag ska börja visar de sig att vi inte hade ägg hemma . . . .
Gick ändå, men den blev lixom inte så fast som den kanske blir med ägg i.
Jag provade göra någon variant då jag formade limpan och la den i en ugnsform sen öppnade jag upp limpan på längden i mitten och stoppade i rullad ost & hade igen den igen & det blev faktiskt jättegott :)
Förövrigt hade jag i ströbröd, mjölk, svartpeppar, salt, lök, fryst basilika
& senap i köttfärsen (typ som jag brukar) :)


Idag vette sjutton vad vi ska sysselsätta oss med härhemma
förutom att jag ska prova mig på att göra skinkstek, får se hur de slutar, kan bli hursomhelst :P hehe
De är ju såå fint väder men vi blir väl hemma, förutom promenixen vi lär ta med G sen.

Krullis äter mellis och vaknar till efter tuppluren igår :)


Hoppas att ni har en bra dag! :D


Kommentarer
Postat av: Sara

jag hatar att baka kakor men endå s¨å försöker jag.. jag får aldrig til degen, de blir smuligt o jag har i mer smör o då blir de kladdigt.. o de går aldrig att rulla eller kavla eller de som står :P haha, men jag ger aldrig upp fast jag blir lika sur varje gång :D

2011-03-08 @ 15:33:17
URL: http://blondstar.blogg.se/
Postat av: Mormor

ÅHHHHHHH vad det svider ihjärtat, guuuuuud som jag längtar efter William :-(Jag blir tokig......snart hemma, han är det enda som får mig att vilja komma hem just nu,.....Vi har inte haft nån bra sista vecka. Det har varit mulet mesta tiden och regnat till o från. Har inte badat på 2 dagar nu :-( Hoppas det blir liiite sol de 4 sista dagarna vi är här. På måndag åker vi till Bangkok o då ska vi shopppa till prinsen :-D Älskar er ......<3

2011-03-09 @ 13:26:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0