Notis

Idag gick vi och la W utan välling för första gången !!
Det blev så himla sen mat, vi hade inte ätit klart föns efter halv sju
& han brukar i vanlig ordning lägga sig vid 18.45 men nu fick han vara vaken lite längre
och sen gick vi och la honom.
Han stretade lite och gormade om välling typ 3 gånger men sen skulle jag ta in Gordon
så att han kunde ge honom en godnattpuss, han skulle ha en godnattpuss utav mig
och sen vinkade han och sa: heddå mamma :D

Jag trodde att det skulle bli lite kalabalik då han har strikta rutiner som han promt ska utföra VARJE kväll,
ändrar man på något så blir de liv i luckan :P
Rutinerna brukar se ut som såhär:
18.oo - tandborstning, pyjamas, han får hämta nappen & hämta snutten.
Efter de så är det dags för bolliboo som han kallar de men vi brukar kika igenom hans favorit"filmer"
(byggare bob/musses klubbhus/Manny m.m), ev läsa någras böcker i våran säng tills klockan är 18.45.
Då ska han knäppa av tv:n & dvdn själv sen springer han ut i köket och står åh skuttar vid köksbänken
för där ska han upp då han ska hjälpa mig med att ha i välling i nappflaskan.
När de är gjort ska han hjälpa mig att sätta på locket till den.
Han ska "hoppa" från diskbänken till min famn, vi går till micron.
Jag skakar vällingen, tar av korken, ställer in den i micron.
Han ska stänga luckan (jag väljer tid), Han trycker på start.
Sen står han åh väntar till vällingen är klar för då ska han ännu engång hjälpa mig att sätta på korken,
jag ska skaka den sen ska jag ge den till honom.
Han ska pussa och krama pappa & även Gordon (mkt viktigt) innan han springer in till spjälsängen,
kastar i nappen, jag bär i honom, stoppar om honom och går ut.
Jag går in när vällingen är slut, tar flaskan, säger: god natt älskling, sov gott, ses imon, love you
varpå han svarar: ääääw uuuuu (love you) mamma lr heddå mamma.

(lägger Marcus så är det även samma sak som gäller :P )

De är hääärligt med rutiner & de Vet jag att William också tycker :D hehe.

Kanske är dags att sluta med vällingen och skapa lite nya rutiner nudå, när vi väl ha brutit på de en gång,
de funkade ju faktiskt finfint endå ;P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0