Lite bilder från i förrgår - Min pappa Määkuss







W har börjat med något jävulskt irriterande !!
Såfoort jag säger nej lr säger ifrån så går han omkring med sin absolut gnälligaste röst
och säger: miiiiin pappa määkuuusss, ungefär 1000 ggr (om inte M är hemma).
Precis som att han någon riddare i nöden lixom :P haha.

Han är nog lite utav en "pappas pojke" ändå.
Han ska hjälpa marcus med ALLT !! ALLT som M gör, ska W också göra :P
Tex: Klipper M gräset så ska W också klippa gräset,
målar M ska W också måla.
Är M i garaget och ska göra något kutar W till hallen och hinner tjata 10 ggr på 3 sekunder
att han ska sätta på sig skorna så att han också kan gå ut i garaget och FIXA med pappa
(får han mot förmodan inte de så blir han fuuuuuullständigt hysterisk).
Sen springer han fram och tillbaka mellan sitt rum och garaget för att hämta hans verktyg
så att han kan spika om pappa gör de, såga om pappa gör de, skruva om pappa,
mäta (som ni ser på bilden ovan) om pappa gör de
OSV :P haha.

Man ser på honom hur mkt han ser upp till sin pappa
& de är uunderbart att se ! :) <3

De finns ju sorgligt nog så många barn som inte har någon pappa,
barn som har en pappa(/mamma) som kanske inte finns där när dom behövs,
barn som har pappor(/mammor) som inte bryr sig, som slår dom, behandlar som illa ! :(
De är så fruktansvärt, barn kan ju inte välja sin familj,
dom måste vare sig dom vill de lr inte acceptera deras livssituation, dom har inget val !

Sänder en tanke till alla dom barnen !!


( vilket konstigt inlägg dehär blev, från de ena till de andra till de tredje :P )


Kommentarer
Postat av: Fia

Jag känner igen det där exakt ;)

2011-10-08 @ 17:29:00
URL: http://fiaf86.blogg.se/
Postat av: Ett vuxet, slaget barn.

Ja det är en hemsk situation att växa upp i, att bli slagen i sitt egna hem. Inte nog med det, det var mkt psykisk terror iom att man var rädd hela tiden.



Jag växte upp så, har idag ingen kontakt med mina föräldrar pga att man "vaknat upp" i äldre dar och insett vad man blivit utsatt för. Särskilt efter att jag blev förälder själv, konfronterat saken och de förnekar ALLT. Då inser man hur idiotiska de varit mot mig. Hur kan man slå ett barn? SITT BARN? Och sen tro att man kan ljuga sig fri?



Men jag brukar säga till folk som (gärna) tycker synd om mig (vilket inte behövs idag)- "Jo men nu har ju jag fördelen med att veta hur jag absolut INTE ska göra som förälder. Jag har självförtroendet att veta att jag är den bästa föräldern till MITT barn, precis som JAG är".



Just det borde SAMTLIGA duktiga föräldrar känna. Så länge vi ger mat och kärlek och barnen rena, hela kläder så är det precis det barnen kommer värdera högt när de växer upp. "Min mamma/pappa älskade mig-oavsett".



2011-10-09 @ 10:21:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0