Lördag - Badhuset - Ny tid på flyg

 



Fredagsmys igår :)



Godmorgon lördag !! :)
Hur mår ni? 
Jag är vråålförkyld och nyser varannan minut men annars mår jag riktigt bra.
Jag kände mig nämnligen utvilad när jag vaknade o7.3o, utav mig själv, idag !
Eller jag vaknade till utav att W hostade 
men han brukar aaaaalltid komma in till oss mellan o5.oo-o6.oo,
och ligger han inte åh bökar omkring så att man blir störd utav de så vill han inte somna om :P
Men somsagt så låg jag åh stäckte mig i våran säng, helt själv ( M jobbar ) 
tills jag smög upp då jag tyckte jag hörde att W öppnade sin dörr.
Då låg han vaken i sin säng så jag bar över honom till oss och mös lite innan frukost,
tänk om alla morgonar kunde vara såhär :P hehe.

Happ, idag ska vi ner på stan hade jag tänkt, sen ska vi på badhuset med pappa och Alicia,
Jag har ångest, jag kommer förmodligen blända varenda människa där med min bleka kropp,
kunde vi inte ha gått dit efter Thailand lixom !? ;P


Påtal om Thailand ! Jag fick mail igår om att våran flygtid har blivit ändrad till 10.oo
istället för 15.3o.
Vet inte om det var pga av hormoner, trötthet och förkylning 
som jag bröt ihop och grät en skvätt,
gick och gömde mig på jobbet för att samla mig :P haha.
Nu är det såhär, jag är Såklart superglad att vi kommer iväg !!

MEN när Jag nu har lagt massvis med timmar på att fixa allt i minsta detalj,
letat det Rätta resan med rätt Flygtid i timmar 
för att vi ska slippa en helvetesresa med en vaken W i 11 timmar
så vill jag resa den tiden jag bokat, såklart !
Jag skulle vilja STRYPA dom som sa: men va glad att du för åka igår.
Klart att jag är glad att jag får åka men när folk bokar en resa så sittar man väl inte och tänker:
Happ, hoppas att det inte blir en strejk nudå, 
jag ska vara jäävligt glad om jag kommer iväg på denhär resan som jag har bokat ?!


Eller ett till ex: Du har gått och kollat på en tröja/skor/soffa/tv eller dyl Jättelänge,
någon som du veerkligen vill ha !
Så tillslut slår du till och beställer den grejen. Du går spänt och väntar på att det ska komma.
Och när det kommer så får du en tröja/skor/soffa/tv men du får en annan färg tex än den du har beställt.
Så du mailar/ringer och säger: dehär var inte den jag beställde
& till svar får du: Den du beställde är slut. Du ska vara glad att du får någon alls    ??!!!
Skulle inte du ha blivit förbannad eller less då? :P


Inte nog med att vi kommer flyga mellan 1o.oo-21.oo 
(svensk tid, tid som W förmodligen kommer att vara vaken)
så kommer vi att komma fram o3.oo på morgonen Där
och vi kan inte träffa upp dom som vi skulle ha träffar upp och åkt med på flygplatsen
då dom kommer ungefär då som vi Skulle ha kommit dit, alltså 5 timmar senare.
+ att jag lär maila hotellet och fråga om vi kan komma tidigare, hoppas på att det inte är fullbokat.
+ att vi kommer komma till hotellet vid o5.oo (thai tid) ungefär och för att komma in i deras tid
får vi ju bara sova i några timmar, så W framförallt kommer ju vara ett vrak.
+ att vi är tvungen att åka senast o6.oo hemifrån på tisdag morgon, vi hade tänkt åka 10.3o,
vilket var så skönt att kunna ta det lugnt på morgonen istället för att kliva upp i ottan.

Juförsig, hade det inte varit för att vi skulle resa med W 
så hade dehär inte rört mig för 5 öre men då hade jag inte heller suttit 
och letat speciella flygtider osv för då hade jag nog kunnat tagit vafan somhelst.
Men de blir lite annorlunda när man ska resa med en liten, 
de fick vi lära oss när vi åkte hem från spanien förra året 
och hade ett rent helvete i 4 timmar
:P haha


Jaa, men nu ska jag sluta älta, nu har jag smält det lite & fått skriva av mig lite
& somsagt så är det bara att acceptera,

efter en eventuell helvetesresa så kommer vi iaf få 2 (förhoppningsvis) uuunderbara veckor ;)


Hoppas att ni har en mysig lördagmorgon :)
Hej sålänge !

 


Kommentarer
Postat av: Nikita - mamma till Albin&Meja

Haha hoppas resan kommer gå bra trots allt :-)

Drygt att thailand ligger så långt borta!

2012-02-11 @ 09:38:08
URL: http://nikital.blogg.se/
Postat av: Anna S

Jag förstår helt din reaktion!!

Att resa med små barn som är vakna är ingen hit.

Vi har också åt kvälls/nattetid när vi har rest långt. Just för barnens skull.

Hoppas det går bra ändå!

2012-02-12 @ 00:36:20
URL: http://Http://ansobloggar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0