PMS & Ungen vägrar sova


(I förrgår när trotsade regnet & packade (till W´s stora förtjusning) med mellis
& gick till lekparken där vi satt under ett liiiiitet liiiitet tak i lekborgen och fikade, eller ja, W fikade :P )


Happ, trots att jag aabsolut inte vill börja jobba på måndag så vill jag de endå på något vis
då jag blir så jäääkla trött utav att vara ledig, hur kan de komma sig lixom ?! :P

Något som känns ännu mer surt är att jag inte kommer att träffa min två jobbarkompisar på måndag,
nääää, för dom åker tillsammans + familjer till Thailand IDAG !!
Åh jag är SÅÅ SÅÅ SÅÅÅÅÅ avundsjuk då jag så hiiiimla gärna vill åka dit !!
Mamma och Micke åker också dit, i februari för 4:e? 5:e? gången
& varje år har vi sagt att Näääästa år då SKA vi följa med
men oftast så står vi där och tycker att de känns som så hiimla mycket pengar att slänga ut
när man vet hur mycket man kan köpa till hemmet för dom,
har det inte varit något som ska ha lagats, fixats, rustats
så är det något nytt som vi behövt köpa.

Jag tänker inte ge upp hoppet än
då jag i år nämligen för första året får SANDVIKaktier också
+ att M också får de
så jag viiiill ju att vi åker när vi får dom meen då skulle vi behövs lägga dom på en kamin.
Personligen så tycker jag ju att vi har heeela året kvar att spara till en kamin ;P ,
så Marcus, om du läser dehär: SNIIIIIIIIIIIIILLA MJÄÄRGUS SNIIIIIIILLAAA . . . puss puss ;)

Tror ni att han ger med sig?
Nä inte jag heller :P haha.

Speciellt inte med tanke på mitt PMShumör idag och igår,
inte att leka med om jag säger så, vill typ vrida nacken utav någon.
Förstår ni hur jobbigt M måste ha de,
han är lixom den som är så pass nära att jag kan vrida nacken utav honom flera gånger om,
eller aa, jag behöver lixom inte gå till attack, 
jag kan vrida nacken utav någon med blicken under PMSperioden :P haha.


Mhm, moving on, som rubriken lyder: Ungen vägrar sova.
Jag blir gaaaaaaaaaaaaaaaalen, GALEN !!
Vi lägger oss med W 19.oo och läser böcker, släcker & säger godnatt runt 19.2o
ÅH DÅ börjar de: jag är kissnödig, jag är bajsnödig, jag är törtig, jag vill mysa,
jag vill inte sova, kan du fläkta på mig, jag har byggt en koja, jag vill läsa bok M.M
& mitt imellan dessa så ser man hur lampan tänds inne på rummet ungefär 10 ggr/per kväll 
varpå man går dit eller ropar att han ska släcka.
Man får även gå in eller ropa ca 10 ggr/per kväll om att han ska sova då han
hämtat varenda leksak i hela rummet till sängen, eller då man hör hur han ligger och leker.

W vaknar alltså i snitt runt o6.3o & sover ingenting på dagarna förutom 5-10 min
om han råkar tuppa av i bilen tex.
HJÄLP ?!


Hoppas att ni haft en härlig & PMSfri onsdag iaf ;)
Kram


Kommentarer
Postat av: sara

jag känner igen de där med läggningarna :P fast nu när max inte sovit har de faktiskt gått bättre, men han vill absolut inte, men sen när han väl ligger i sängen har han faktiskt somnat mitt i 1-2 boken eller så tar de bar anån minut efter vi släckt.. men snart börjar dagis igen o där kommer han aldrig orka en dag utan att sova o då väcker de honom efter 1 timme o då somnar han sällan före 20.30 på kvällarna, bara babblar o somnar aldrig i en bok.. har W slutat sovit på dagis? vi tänker prova en halvtimme bara.. de är ju annat tempa där än hemma men vi kan ju inte behöva stta halva kvällarna heller :P

2012-01-04 @ 22:22:09
URL: http://blondstar.blogg.se/
Postat av: Sarah

Vill han ha tänt låt hna ha tänt, säg inget om det. Han vill ha reaktioner. Vill han ha leksaker i sängen - låt honom. Han somnar tids nog. Vår son gör desamma, men slutar leka när han är såpass trött, när han somnat släcker vi och tar bort leksakerna.

2012-01-05 @ 08:22:45
Postat av: Lilli Nyfiken

"klia mig på ryggen" är också en klassiker....

2012-01-05 @ 13:16:40
URL: http://curiousme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0