Pysseltips - Gör det själv




Jag tycker att dessa burkar (Lollipop) från La Shelf är supercharmiga (speciellt dom vita & svarta ;).
Tänkte dock att: Hur svårt kan de vara att göra likadana / liknande :P


Såå såhär tänkte jag iaf


Här kan man ju göra precis huuuuur man vill, låt fantasin flöda ;P
Gör antingen som ovan på plåtburkar till skafferiet tex.
Eller på lådor i hallen där det står "mössor" "vantar" lr "William" "Sofie" "Marcus".
Varför inte i barnrummet "bilar" klossar" "böcker" "dockor" "tåg" m.m
Toaletten "tops" "bomull" "smycken" M.M
Sen kan man ju använda vilka mallar somhelst, ovan är bara lite tips :)

Jag vet dock inte hur bra färgen sitter på div material åhså men de märker man väl ;P
Man kan ju kanske också köpa papper med klister på baksidan
så kan man klippa ut sin önskade mall, måla den med tavelfärg
och klistra på den där man önskar :)


* rita din önskade mall på papper (eller skriv ut), klipp eller skär ut mönstret
* Tejpa fast din mall med maskeringstejp på lådan/burken/skålen
* Måla tavelfärg, det kan vara enklare att använda en svamp och dutta dit färgen

KLART ! ;P


Du hittar allt på Ikea, Lagerhaus, Biltema. Lollipopburkarna kommer ifrån Inreda.com

Kommentarer
Postat av: Nikita

Min erfarenhet av Tavelfärg

Är att den är väldigt kladdig och svår att hålla på med!!

Har målat en gång me sån färg .. Å aldrig

Mer!

2012-01-24 @ 20:54:48
URL: http://nikital.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0