Fajitas / Enchiladas


Go´kväll :)


Jag fick önskemål ifrån Linda att lägga om mina veckomatsedlar.
Tänkte istället lägga upp dag för dag, om jag kommer ihåg ;P
Så här ovan har ni gårkvällens mat som blev Fajitas :)

Väldigt enkelt !

Till 3-4 pers.

Du behöver:
ca 400 g köttfärs
ca 100 g riven ost
3-4 msk mild tacosås
3 tortillabröd (dom större)
(ev chilisås istället för eller som extra om man vill ha de lite starkare)
1,5 påse tacokrydda orginal

Så gör du:
Sätt ugnen på 200 grader.
Stek köttfärsen, ha i tacokryddan och lite vatten.
Fyll bröden med köttfärs, tacosås, & lite riven ost (&/lr ev chilisås).
Rulla ihop bröden och toppa dom med lite riven ost.
Lägg dom i en ugnsform & gratinera dom mitt ugnen i ca 5 min tills osten smält
och bröden fått liiiiite färg :)

Servera med önskade tillbehör.
Vi hade gurka, tomat, majs, tacochips, gräddfil & tacosås :)
upd. RÄTTELSE !!! Mamma rättade mig nyss att detta är ENCHILADAS & inte fajitas.
Ursäkta mig då :P haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0